Jaarverslag go4circle 2017-2018

Jarenlang lijstte go4circle de belangrijkste evoluties en realisaties van het afgelopen jaar in een papieren jaarverslag. Dit keer gooide de federatie het over een andere boeg en bracht ze enkele leden voor de camera over de belangrijkste evoluties op regionaal, federaal en Europees niveau.

Het afgelopen jaar bewoog er heel wat op de verschillende niveaus.

In Vlaanderen situeerden de belangrijkste wettelijke wijzigingen zich in het eenheidsreglement en de VLAREMA.

In Wallonië en Brussel ging heel wat aandacht naar de (on)eerlijke concurrentie met de intercommunales. In Wallonië mondde dit uit in een consensus die ook in het Waals Afvalplan werd opgenomen. In Brussel werd helaas geen consensus gevonden, wat leidde tot een veroordeling van Net Brussel bij de rechtbank van eerste aanleg.

Op federaal niveau sleepte go4circle een studieopdracht in de wacht, om de belangrijkste belemmeringen in de recyclage van 13 afvalstromen in kaart te brengen. Dat leidde in mei 2018 tot een eerste resultaat voor huishoudelijke verpakkingen.

Tot slot lanceerde Europa eerder dit jaar haar Circular Economy Package. Een mooi initiatief dat we vanuit de federatie alleen maar kunnen toejuichen, al had het voor ons ambitieuzer gemogen.

Bekijk het filmpje hieronder of surf naar ons YouTube-kanaal.

Jaarverslag 2017-2018
FacebookTwitterLinkedinShare

Bijlage
Een onbeperkt aantal bestanden kan naar dit veld worden geupload.
300 MB limiet.
Toegestane types: txt pdf doc docx xls xlsx ppt pptx ods odt png jpg jpeg gif zip.