Wat zijn uw taken als IHM of verwerker bij de inzameling van bedrijfsafval?
Vorig jaar gaven we een webinar over de regels die sinds 1 september 2021 van toepassingen zijn bij de inzameling van bedrijfsrestafval.
Zo moet u als inzamelaar van bedrijfsrestafval het recipiënt visueel inspecteren op sorteerfouten en non-conformiteiten bijhouden in een register. In sommige gevallen zorgt u voor nasortering als er teveel recycleerbaar afval in het restafval is beland en er niet voldaan kan worden aan de resultaatvoorschriften om de vracht te mogen afvoeren naar verbranding. Deze regels streven naar een maximale selectieve inzameling aan de bron en een minimale restfractie. Op de OVAM-website onder ‘Regelgeving inzamelen van restafval bij bedrijven’ vindt u een overzicht van de regelgeving.
Ondertussen is het een half jaar geleden dat deze regels werden ingevoerd. Daarom organiseren we opnieuw een live webinar met OVAM, waarin we de regels nog eens overlopen en zullen toelichten hoe u deze kan toepassen in de praktijk. Hieronder vindt u meer info over dit webinar.
Als u géén restafval of andere gemengde afvalstromen inzamelt, dan zijn deze regelgeving en dit webinar niet relevant voor u. Verwijder dan code 20.03.01 uit uw registratie.
WANNEER?
Dinsdag 10 mei
WAAR?
Digitale webinar die zal bestaan uit onderstaand programma:
- 14u00 toelichting door de OVAM: de regels voor de inzameling van bedrijfsrestafval
- 15u30 toelichting door Denuo: hoe vertalen deze regels zich naar de praktijk?
Na de toelichtingen is er tijd voorzien voor vragen.
Niet beschikbaar? Geen probleem!
Kunt u er niet bij zijn op 10 mei en heeft u nog vragen? Kijk dan zeker ook even bij de veelgestelde vragen en antwoorden over inzameling bedrijfsrestafval op de OVAM website. Als u hier niet meteen een antwoord vindt op uw vraag, stel deze dan via dit contactformulier.
Als u géén restafval of andere gemengde afvalstromen inzamelt, dan zijn deze regelgeving en deze mail niet relevant voor u. Verwijder dan code 20.03.01 uit uw registratie.